[X]

Ultralöpning

Trans Gran Canaria 96km - tips?

Hej,

försöker hitta lite info om loppet nämnt ovan. På deras hemsida hittar man inte mycket och jag behöver lite info från någon som sprungit loppet.

Blir vårt första ultralopp och jag vet redan att jag tagit mig vatten över huvudet så det beöver jag inte få reda på mer :) Men hjälp angående om jag ska lämna stavarna hemma eller ej samt tips på bra energi att äta under loppet emottages gärna!

Målet är under 15h.

Är anmäld och förväntansfull :)

Mvh
Oscar

2010-10-18 22:18
http://hemerodromoiden.blogspot.com/2010/05/vitsippedalen-i-angardsbergen.html

Här finns en beskrivning av en som sprang loppet men tyvärr inte kom ända fram. Sen har jag för mig att det diskuterats förut här på funbeat.

2010-10-19 06:39
Liten diskussion finns här: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=858064

En önskan, vi är inte så många som springer loppet så det skulle vara bra att hålla diskussionen i en tråd oavsett vilken av distanserna det gäller.

2010-10-19 08:01
Ju fler inlägg desto mer syns ämnet sägs det.
Då borde vi väl lägga ner gruppen ultralöpning.
Dit söker sig ju väldigt få.
Till gruppen löpning desto fler.

Själv tycker jag inte det.
Under ultralöpning är det bland annat lättare att hitta tidigare diskussioner som rör just ultra.

Det finns för- och nackdelar med det mesta.

Så nu blev det inlägg till.

2010-10-19 08:16
Jag tycker att diskussioner om tävlingar passar bäst under "tävlingar", diskussioner om ultra i allmänhet pasar bättre i "ultralöpning", eller?

Och skulle jag vilja hitta info om en tävling letar jag i tävlingskalendern och inte i gruppen "ultralöpning"

2010-10-19 09:04
Krister.
Du letar således inte i gruppen löpning.

Du går till tävlingskalendern och därifrån hänvisas du till gruppen ultralöpning eller löpning. Uppgiftslämnaren väljer grupp.

Man kan när man lägger in ett ultralopp ange grupp ultralöpning.
Undrar hur många som vet det? Smiley

2010-10-19 09:29
Mina vänner,

jag ville såklart inte ställa till det i er kategorisering, enbart få lite tips och information.

Krister, tack för dina mail, ska kolla den befintliga tråden och framförallt; ge mig ut på bra mycket längre pass. TGC är tänkt som en rejäl utmaing för mig för att sedan kunna göra en bra tid på Swiss alpine till sommaren. Har redan insett att sub15h är naivt. Men under 20h hade vart roligt att klara.

Vi ses i spåret!

Mvh,
Oscar

2010-10-19 12:01